Isnin, Mei 31, 2010

Perkara Memalukan - Time Kanak2(Pengakuan Eksklusif!)


Dulu...ni time lebey kureng aku umur 7 or 8 tahun lar,venue di beranda umah aku..Kisah memalukan aku bermula begini...
.............
Di satu petang yg hening,aku dok men seremban 7 batu dgn jiran terbaeeekk aku ecah,safwan n kakak ku pun ade skali kot...Ye lar...Dulu aku plg x terer (skrg pn), maka nk tggu turn tu agak lama ar sbb yg pakar2 tu men lama....uirhg..

Boring menunggu punyer pasal,aku pun nk tunjuk hebat a.k.a histrionic (sila rujuk besta), menuju ke batu2 beranda (seperti gambar , juz simen die tinggi smpai lutut org dewasa)...aku menuju ke situ n selitkan kepala aku di antara celah batu tu..pas2 dgn riaknya aku jerit "Woi,woi,tgk ni ! Kepala aku muat !"

Penuh bangga aku time 2..bangga benor..Pas dh hbs show off,aku pn nk kuarkan diri la. Hatta,sudah..x mo kuar plak kepala aku tu..Maka suasana pun jd cemas..Ibu bapa dtg n try tarik aku utk kuarkan kepala aku..tp x mo!

Dan2 time tu,ade bdk kg. aku tu lalu n gi pggl geng2 die plak..bkn nk nolong..nolong bantai gelak de lar..

Hero seterusnye yg dtg slmtkan aku ialah atok aku..smbl ketawa die suh aku try kuarkan kepala..tp stil x mo..pas2 die ckp " terpakselah potong kepala kamu!"...tanpa menunggu detik lain lagi,aku pun terburai teriak menangis...(hapadah...)..tp aku buat sume org lagi gelak ade lar....(babap kang deme tu!)

Pas2 atok aku ckp dgn slow kat aku.."cube kamu tenang sket.lembutkan badan.lembutkan kepala.masuk blh,xkan kuar x ley"

Dengan hikmah kata2 atok aku, n dgn smgt aku yg masih berbaki, aku pun bertenang n kuarkan kepala aku...SELAMAT!

Tp tangisan dlm kepiluan masih terburai2...dh aku dok dlm umah tu diam2,tb2 makhluk org kg. aku yg t'nmpk aku tu dtg nek moto kembali..siap bw geng 2! Sumenye plg dgn perasaan kecewa n hampa sbb pertunjukan dh tamat!!!! hihihiii

Tiada ulasan:

Catat Ulasan