Jumaat, September 03, 2010

Jeles Menagih Kasih Sayang & Perhatian Punya Pasal




Perasaan Shyima memang cam hampeh je bila ingat kejadian-kejadian lampau..Actually, lepas dah wrote banyak-banyak kisah kat blog ni kan, baru Shyima sedar yang Shyima ni pada zaman dahulu, memang lah antara orang yang asyik buat masalah dan menimbulkan penyesalan..

Mungkin sampai sekarang pun aku asyik buat silap je sampai rasa menyesal nak mampus, tapi sekurang-kurangnya aku masih hidup untuk perbaiki n tak ulang balik kesilapan-kesilapan bodoh cam dulu.

Hehehehe..
Ada satu citer ni. Tapi Shyima nak mintak maaf terlebih dahulu la kat Saifuddin (Epoi) a.k.a adik Shyima ni sebab cerita ni berkaitan Shyima yang menyakiti dia.

Umur Epoi time tu maybe 1 tahun or 2 tahun..so, confirm dia tak ingat punya lar…Shyima plak maybe dalam lingkungan 5 or 6 tahun…Hah..Kejadian ni memang Shyima ingat sangat lar..
Begini ceritanya…..

Epoi yang masih baby yang tembam dan montel ni baru belajar berjalan..Kiranya 1st step Epoi lar… Aku pulak time tu, bersandar kat dinding…

Mungkin tengah merajuk sebab permintaan tak dilayan kot..Biasalah budak2…tak dapat apa yang dorang nak, mula la mengada-ngada merajuk…

Lagipun, beza umur aku n Epoi ni 3 tahun..so, aku telah dimanjakan dalam tempoh 3 tahun tu macam anak bongsu..tapi tiba-tiba Epoi wujud… Maka, aku pun merasa tercabar dan terasa macam kurang disayangi..(Biasalah…)

Sedang Epoi melangkah setapak demi setapak ke arah mama, aku yang bersandar tepi dinding tadi tu julurkan kaki dan …..

Pukkk !!!


Tersembam Epoi jatuh….Pe lagi..namapun bayi, menangis sakan la dia..Aiyark !!!!!
Tapi nasib aku tak berakhir begitu sahaja…hehehehe…

Mama yang x pernah marah aku mengejar aku menggunakan hanger dan aku pun berlari sambil menangis-nangis …Mak mana x marah…Kalau aku yang jadi mak pun aku akan marah !!

Aku lari dan menyorok bawah katil….Sambil menangis la..Tapi aku cover la takut nanti mama jumpa…hehehe…

Pastu mama pun give up nak marah aku dan kembali pada Epoi..

Tapi time tu, korang tau pe yang aku fikir..Mesti ar korang x tau…
Ye la.. Aku kan budak-budak hingusan lagi time tu…dalam kepala otak aku ni dok fikir yang mama n abah dah x sayang aku lagi..Dorang dah x bagi perhatian kat aku lagi…Memang teruk gak ar aku menangis time tu…

Tapi bila dah besar cam ni..baru aku tau kenapa mama marah sangat..huhuhuhu…Besar cam ni gak la baru aku dapat tau yang kasih sayang parent tak pernah berubah atau berkurang pun…Kasih sayang parent x berbelah bagi..So, sekarang aku sangat menghargai apa-apa yang mereka lakukan untuk membesarkan aku…Sementara mereka masih ada di dunia ini….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan