Isnin, Oktober 18, 2010

Penyakit Berjangkit. Demam Fenomena !

Dulu2 kala..lebih kurang tahun 90-an lar, memang sumpit feymes dengan fenomena hindustan...Yang paling ngetop gila kaw2 @ punca utama virus fenomena hindustan tak lain tak bukan filem Kuch-kuch Hota Hai (Sesuatu Terjadi)...
Hah. Jangan korang nak ngelak bahawa korang tak pernah tengok hindustan...Hah..Jangan pulak nak kata tak pernah minat hindustan...Mungkin sekarang tak, tapi dulu...korang pernah suka kan?? Kekekeke...

Bagi aku la, buat apa nak malu mengaku apa yang kita suka...Kita suka, kita mengaku, kita suarakan ! Prinsip aku...x payah nak malu2...

Ada orang pernah tanya aku minat cerita cam ne..Aku time tu dengan penuh bangganya jawab, HINDUSTAN ! Suka gila2 !

Sekali kene bantai gelak tau ! Bukan dorang takat gelak, dorang siap cakap lagi, "orang kampung memang minat hindustan ek."..rasa nak tepek dengan gam UHU gak la mulut orang tu...cakap x bertapis kot..panas gak aku time tu..tapi terlintas gak dalam kepala otak. 
'betul ke orang kampung memang akan minat hindustan??'

Tapi korang tau, aku tak pernah back off dengan pendirian aku yang minat hindustan..Walaupun sampai sekarang pun orang yang tanya gelak mengekek-ngekek dengan jawapan aku, tapi aku pedulik ape..Dah aku betol2 minat n suka... Pedulik apa aku !

Sekarang aku dilanda fenomena korea pulak..Perintis virus fenomena ni x lain x bukan drama Winter Sonata...Pastu Autumn in my heart pulak..Pergh..Aku memang psycho habish la dengan En. Won Bin tu..Gila-gila minat..Won Bin ! Lu memang gila hensem bro !..
Sampai tahap buat name card backgroud die lagi...(kan dulu ade name card yang kita boleh pilih background nyer sama ada kartun, artis etc.) Kalau ade gambar dia dalam apa-apa magazine, aku akan gunting dengan cermat dan aku sematkan dalam fail sijil aku..pastu aku bawa gi hostel time form 3 or form 4 or form 5 ntah..Aku tepek kat almari aku..

Pe lagi...Tiap pagi bukak locker, mesti bagi kiss psycho sikit...Sanggup ambik masa tenung dalam locker sebelum mandi gi kelas...erm...............hehehehe...won bin, won bin...erm..heheheeh...ok ...gila kejap...

                              
Fenomena drama korea berterusan sampai sekarang...Tapi baru2 ni aku dilanda  fenomena group pulak..Singer..Sapa lagi x lain x bukan So Nyuh Shi Dae !!! a. k .a Girls Generation..
Time first time kawan aku tunjuk video dorang perform lagu Tell Me Your Wish, aku buat muka kerek gila dengan kawan aku..dalam hati aku..'berani dia cuba menenggelamkan era hindustan yang aku dah kembalikan di kalangan kawan-kawan aku !'

Aku bengkek gila kot...Siap kutuk lagi SNSD...Aku ingat antara yang aku cakap ialah, macam mana nak kenal tiap sorang ni kalau dah ramai sangat....Ape lar...
Huhuhuhu...

Yang x boleh bla nyer ..tiap bende yang aku kutuk, mesti lepas itu aku akan gila2 suka...

Oh...yup...Aku dah gila psycho SNSD sekarang nie...dan lain2..Aku yang sebelum ni kutuk kawan aku tengok Invincible Youth, merasakan cerita tu gila2 babun bes n kelakar kot..
Tiap hari aku akan search kat youtube according to upload date, regarding SNSD...tapi yang wajib aku search ialah seohyun..aku even google pasal seohyun tiap hari..

Aku siap boleh kenal lagi suara dorang bila dengar dorang nyanyi tanpa lihat wajah...

Huhuhuhuhu....

Walaubagaimanapun,,jiwa hindustan x pernah hilang dari aku...Bila aku free, aku layan la filem2 hindustan baru kat internet...Cuma kali ni tambah masa sikit layan cerita korea jugak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan