Sabtu, Oktober 23, 2010

Terfikir : Kalau Aku Jadi Seorang Ibu....

Aku selalu sakitkan hati parent aku...Aku ni memang degil...Sangat degil..Keras kepala...Emo...Pendam...Cakap kasar...

Aku selalu terfikir...

Kalaulah aku ada anak satu hari nanti, mesti anak aku tu selalu sakitkan hati aku...Sebab orang cakap, perangai anak kita akan jadi 2 kali ganda daripada perangai kita sekarang...

Kalau anak aku dua kali ganda dari aku, maka cucu aku 4 kali ganda dari aku la kan...dan seterusnya..isk2..
Aku sebenarnye risau dengan diri sendiri...Aku paling tak suka cerita apa-apa masalah aku kat orang..sebab dah ada banyak pengalaman..

Sama ada cerita itu dikhianati, atau mereka hanya mendengar tanpa perasaan atau pun hanya mendengar dan mengkritik dengan penuh kesialan.....kritik pun baik2 lar...

Pengalaman memang buat kita takut kan...

Orang cakap stress tak pe...tapi kalau depress payah sikit..

AH...aku dah lari topik...

Erm..kalaulah aku jadi seorang ibu..kalau aku pernah buat mak bapak aku menangis, adakah itu bermakna anak aku akan buat aku meraung??

Kalau aku pernah buat parent aku risau, adakah anak aku akan buat aku risau gila baban??

Kalau aku pernah bersikap kurang ajar ! adakah anak aku akan terkurang asam, terlebih diajar ??

Kalau aku pernah menipu walaupun sekali , adakah anak aku akan tipu aku 2 kali..?? atau lebih...

Biasanya, orang yang jarang buat salah, bila sekali buat salah terus kene tangkap..dan bila die menginsafi, orang di sekeliling pulak x percaya a.k.a losing faith..keadaan sekeliling yang macam tu buat kita rasa nak lari je kan..?? lari dari rumah ..x pun lari dari dunia??

MasyaAllah..nasib baik aku masih waras...

Oh...Mintak maaplah sebab update cerita yang pelik cam ni..juz seriously x de tempat mengadu....x dekk....
Mungkin ada yang anggap aku ni kurang perhatian or kurang kasih sayang, tapi aku sebenarnya terlebih dah..juz nak luahkan jer...x sudi dengar x  pe la..bia je aku syok sendiri..asalkan hati aku lege..

p/s : Next update x nak la wat citer touching2 cam ni dah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan