Isnin, Julai 05, 2010

Aku sebagai Puteri Angin = Kuasa Zikir

Kpd org2 yg dewasa ni, sume penah jd kecik kan, hah.?? Hm..mesti korg pernah perasan diri sebagai puteri/putera , hero/heroin n percaya ttg superpower n kartun dan yg sewaktu dgnnye kan??? Hehehehe. Jgn nk deny. Mengaku jer lar..Aku mengaku ak mcm 2. ;)

Dulu, time kecik2, ak slalu pakai gown even nk g main kt luar pn. Zmn kecik yg ak mksdkan 2 ialah lbh krg ak umur 7,8 thn kot.


Pas2 dgn berpakaian sebegitunyer, ak akan pegi men kat padang tar umah ak. Men sorg2 lak tue...kesian...Aku akn berpusing2 smbl mulut kumat-kamit bace jampi serapah. " Akulah puteri..." Gembira btl ak men pusing2 cm tue sorg2..

Aku pn berzikir smbl men pusing2 tue. Dgn hrpn dpt super power. Pas2,angin pn start bertiup..Seronok sgt ak rse...rse cm ak tlh menyebabkan angin dtg..Rase cm ak ni ade superpower...Power utk pggl angin.

So, ak yg berumur 7 or 8 thn pn percaye sgt yg ak ni ade kuasa blh panggil angin. Aku gelar diri ak, Puteri Angin. Tiap ptg, ak akn men sorg2 n pusing2 smbl berzikir2. Angin mmg btl2 dtg....Kepercayaan aku ttg aku ni Puteri Angin makin bertambah.

Disebabkan umur yg meningkat, ak jarang men pusing2 dh pas2. aku juz zikir je dgn penuh kepercayaan dan keyakinan bahawa angin akan datang menghembus. Pusing2 dh malu nk wat, tp still percaya ak ni Puteri Angin..

Sehinggalah pade umur brp ntah, belasan tahun lah..Aku diajar Ustaz bahawa setiap kali kite berzikir, tumbuhan2 dn segala hidupan pn akan turut berzikir...

Barulah ak fhm.Wlupun kepercayaan terhadap Puteri Angin yg ade superpower dh takde, tp ak still berzikir sbb manfaat yg aku akn dpt..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan