Sabtu, Julai 10, 2010

Nama Gelaran is Nickname.

Kompem giler time skola dulu2 or time keje or even wat eva lar yg korg wat skrg nie, korang de name gelaran. Name gelaran x semestinye buruk, rite. Even nama singkatan yg diciplak dr name sndr pn dikire name gelaran gak an??

Ha, kali ni ak nk senaraikan yg aku punyer plaks...

1. Time skola rndh, ak plg feymes dgn panggilan CINEMA. Ksh name singkatan ni ak dh citer dlm post yg lps2. tp biar ak citer lg. Diadaptasi dr name ak sndr iaitu Shyima, kwn2 skola rndh aku, especially boys akn pggl ak cinema. Dorang ejek lar, hr ni main citer pe? Ade tiket x? Ha..tp ak sempoi..ak x ksh..Pas2 dorg 2ka jd Cinamamak sbb kulit ak ni itam n mata sepet plaks. Yg ni ak berape nk berkenan sket...Tp xpe..ia dh menjadi sejarah skrg pun..

2. Time kt maktab plak, awal2 form 1 lg ak dh diberi nm gelaran. dorg pggl aku ITIK. mule2 ak tnye la knp dorg pggl ak itik? ak mmg hv no idea lgsg knp?? (mamat pemberi nm gelaran dirahsiakan). Sbb ak mendesak giler nk taw, dorg gtaw la knp. Pertama, sbb mulut ak bsg mcm itik. n kedua sbb ak tonggek. Hah???!! Bler plak dorg dok ushar bottom ak nie. Cis.

Tp pas2 de gurl ni kate, nm ak pnjg sgt. Shyima pn pnjg ke. Sbb name pggln dorg lg pndk. Contoh, Edz, Ai. Lalu dorg pn pggl la ak Shy berdasarkan ejaan name sbnr aku. Shy ni melekat gak la smpai abes form5.skrg pn bdk2 mktb majoriti still pggl aku Shy. Bagaikan sumpahan, ak skrg dh jd pemalu.

3. Kt kem plkn, ak dipanggil mama. Owh, ak dh beranak 43 org pelatih Charlie agknye. Cm2 bangse plaks tue. Wah..b'tukar bapak ke ape. Opppsss.. jgn slh fhm..dorg pggl aku mama sbb 2gas ak jge dorg..ak pn jg n syg dorg cm ank yg bakal ak de nnt..(lmbt lg nk kawen ek).. Tp kan, mslhnyer yg laki2 charlie, pn de yg pggl aku mama. Apekah???

Neway, di kalangan famili aku dipanggil Mima. Sume sedare ak la pggl ak cm2. N skrg bf ak pn dh pggl ak Mima..owh, welkam 2 da famili??!!

4. Dulu ak penah gak kene pggl Snorlex. Ala, watak Pokemon yg bsr n ske tdor 2. Sedare2 ak yg jht2 je pggl aku cm nieh. Ceh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan