Khamis, Julai 15, 2010

Plan Jahat Terbaru Aku. Muahahaha !


Tajuk nak gempak jer.

Shit a**. !!! Hari ni aku sakit perut giler2. N meluangkan masa bersama jamban tercinta sahaje hari ini. Ni mesti gara-gara tak tahan pedas tapi dok bedal sambal belacan banyak-banyak. Pastu pergi makan kerang sahaja berketul-ketul (eh, apekah penjodoh bilangan kerang ek???) .


N pastu aku gi balun plak mangga yang masam tapi manis sikit tue. Padan muke aku ! Pastu pegi makan roti coklat plak. Jeng3, entah2 dah tamat tempoh.


Btw, plan yang aku maksudkan tak lar sejahat mane. Al-kisahnye memang bukan plan jahat langsung ar. Plan yang bermain di kepale otak aku ni terlintas semalam.  


Semalam x de elektrik. Aku pun tolong ar parent aku wat penyapu lidi. 

Caranya :
1. Potong daun pokok kelapa. (aku rase usia daun kelape tu x penting kot, tp semalam parent ambik daun kelapa yang muda n separuh umur )


2. Toreh ar daun nye n tinggalkan lidinye jer. 






Ala..macam goreng kacang je wat penyapu lidi nie.. senang giler...



dah jadi. dapat la 2 ikat. tp cntk lg la. dlm gmbr ni buruk sket.


Hehehe. Takbur betul. Tapi, yang membezakan fresher @ amatur dengan org yg lbh berpengalaman ialah SPEED menoreh.

Aku buat memang lembap giler kot. Bapak aku buat sorang jer dah dapat satu penyapu. Aku buat dapat setengah penyapu jer. 


So, dalam kepala aku time tu terlintas lah. Ade ke budak2 remaja zaman evolusi serba MP3, iPod yang buat or even taw pasal buat mende2 nie??? Well, maybe ade..Tapi x didedahkan kot.. Aku rase mende cam ni macam interesting...


Tapi, lifestyle aku tak da lah betul2 macam ala kampung...(aku de blog plak..) Tapi aku berminat nak tunjukkan lifestyle aku yang separuh moden separuh kekampungan ni pada rakyat semua. Hehehehe..


Lalu aku pun terpikir nak cipta satu blog. Blog lain yang menceritakan unsur-unsur tradisional yang aku lalui contohnye aku pernah buat cendol sendiri. Buatan tradisional memang rumit. N aku pernah wat pulut kuning secara tradisional. N kat sini ade tempat nak mandi sungai (lbh krg lar) n aku nak tunjuk pokok2 yang aku selalu panjat...

Tapi, tu lar..Tadi try nak bina..N aku bajet nak buat blog yang cam grand giler la konon. Sebab bg aku memang tak mustahil. Tapi, bler dok tengok kod-kod HTML tue, aku pun pening ! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan