Isnin, Julai 19, 2010

Bila Hati Aku Berkecamuk !

Sape pernah tengok aku marah ??? Ok...ade wakil..Sape pernah tengok aku marah lebih dari setengah jam?? Hah. Sape yang cakap ade tu, meh sini aku tembak sikit...Ha, kan aku dah marah....

Actually, aku selalu ushar pe bende yang buat aku marah sangat tu..

Ni antara contoh yang aku dah dapat, hasil kajian Dr. Ashyima...

1. Biler orang yang aku sayang tak tunaikan permintaan aku...
= sebab pe..aku ni actually jarang mintak benda dari orang lain..cube tanye parent aku, pernah ke aku minta henset, mp3 apatah lagi piano ?? tapi kalau bagi free, aku dengan hati terbuka menerimanye...Ye la.. x nak la lukakan hati orang yang nak memberi..cey wah !

Em..sebab aku jarang meminta, so bile aku minta sesuatu, aku harap sangat dapat ditunaikan...So, bile tidak dipenuhi tu yang buat aku marah sangat tu..

Ni la perkara paling asas yang buat aku marah..

Tapi, cara aku marah bukan nye dengan berkate-kate...

Aku akan tarik muke masam giler2 (bkn bermaksud aku pernah rasa muke aku ni) , dan aku akan menjauhkan diri dan berkurung dalam bilik...Aku akan diam je tanpa kata...
Orang cakap, insan yang pendam kemarahan ni lebih menakutkan dan membahayakan daripada orang yang dok marah sambil mencarut-carut tu.

Tapi, bile aku digertak dengan kasih sayang, mesti secara automatiknya akan hujan la muka aku tu..Selebat mungkin..Selalunye, time aku nangis ni la aku akan cerita semua ketidakpuasan hati aku tu. Secara ikhlasnye.

Hehehehe...

Yang paling tak boleh blah, aku if gado dgn bf aku, mesti aku off handphone....Konon-konon nak merajuk satu hari..Konon-konon tak nak on handset langsung dah...

10 minit pastu, terus aku on balik handphone..

Walauapapun, aku mengaku aku ni seorang yang pendam lebih2 !


Tiada ulasan:

Catat Ulasan