Sabtu, Julai 24, 2010

Hantu Durian Jadi Fobia Durian ??!!

Oh,kome durian dah berbunge..Tu lagu Mr. Os dulu2...Aku pun x ingat liriknye..Hah...Aku sebenarnye x sedar sekarang ni musim durian ke tak?? Or sekarang musim buah tempatan kot ??!! 

Entah lar..Aku pun x taw..Yang aku tau, baru2 ni ramai orang asyik saling memberi, menjual dan memakan rambutan,durian etc.

Hah!!! Durian !!!

Aku ni kan giler2 hantu durian lar dulu...Aku memang pantang nampak durian..

Ade je orang jual tepi jalan, aku akan menjeling tajam dan mencapub sket kat mama abah..
"Mama, abah !! Ade orang jual durian...Nakkkkkk.................!!!! "

Bile dapat je ngadap durian ni, aku akan hidu bau nye bersungguh-sungguh...

Tu baru bau..Tang makan plak..

Telan,telan dan telan..Aku reti taw kupas durian sendiri since aku darjah lima..

Giler2 baban peminat durian lar...Sebijik durian, if isi die elok dan manis, bagi je kat aku sorang..tanpa share dgn sape2 pun, aku mampu habiskan...

Hah ! Siap riak dan takburnye lagi memperli orang yang tak makan durian..
"Ko x makan durian ke?? rugi betol..."
"Bajet kebandaran gile if ko x makan durian..."
"Hek eleh..baru makan berapa bijik dah panas badan..lemah betol..."

Ha.............

Akibat takbur,riak,bongkak dan kerek tu lar aku dapat pengajaran....

Pada suatu hari yang permai...Aku makan durian bersama keluarga..Durian tu memang pergh!! manis dan menjilat jari wa cakap lu!! tak tipu punyer !!

makan,punye makan...bedal punye bedal..hentam punye hentam..aku x sedar aku dah overlimit..

dah tu plak, dengan riak nye lagi, aku x nak minum air dari kelongsong durian tu plak even mama n abah dah suruh(petua org tua utk kurangkan panas dalam badan akibat makan durian)..

bagi aku macam x hebat la if dah makan durian nak kene minum penawar utk sejukkan badan..
nak dijadikan cerita..aku terover dose pada suatu hari ketika umur aku 17. (2007). Lalu, aku mendapat demam panas keesokan harinye...sangat2 panas...tak lalu makan....muntah-muntah....cirit-birit....dan senang cerita memang  x larat la nak bangun pun...

Tapi x de la macam nazak or uzur giler2...juz demam panas jer lar..badan aku juz lemah sangat time tu....

2 hari berkeadaan begitu, aku pun sembuhlah setelah makan ubat2 etc....

Tapi,,since kejadian tu..aku memang tak suka sangat bile nampak durian.
..
Aku rase nak muntah dengan bau die...Aku rase pening dengan bau n rupa die...Tapi, keinginan nak atasi perasaan tu ade..juz blm tiba mase lagi... 

Tunggu lah hari dan detiknye.....................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan